شات تماف ايرينى
شات تماف ايرينى
شات تماف ايرينى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شات تماف ايرينى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

كل ما يعمل يعمل للخير

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
???? ???
زائر
Anonymous

كل ما يعمل يعمل للخير Empty
مُساهمةموضوع: كل ما يعمل يعمل للخير   كل ما يعمل يعمل للخير Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 12:01 pm

معنى جمله كل ما يعمل يعمل للخير ده حقيقى لان ربنا اغلى حاجه عنده الانسان ولما يعوز الانسان حاجه من ربنا ويقوله يارب انا عايز الحاجه دة وربنا يديله حاجه تانى فالانسان يتزمر على الحاجه اللى ادهاله ربنا بس يبقى ربنا عارف ان الحاجه دى هى الخير ليه مش الحاجه اللى كان عايزها زى الام مثلا لما يكون ابنها شايف السكينه وعايز السكينه اللى هو شايفها مامته بالتاكيد مش هتديهاله لان مامته شايفه ان ده الخير لابنها انها متدلهوش السكينه اكيد ابنها هيقعد يبكى بس هى هتسيبه فتره يبكى فيها بس لما تصالحه هتفهمه ان السكينه اللى كان عايزها دى لو مسكها هتجرحه وهى كات خايفه عليه اهو ربنا يا اخواتى زى كده يبقى الانسان عايز الحاجه اللى هتجرحه وربنا ميرضاش يدهاله بس الانسان هيفهم بعدين ان الحاجه اللى لدهاله ربنا دى الخير ليه لان ربنا مش هيحب الشر لاولاده لكن هيحب ليهم الخير والانسان لما ربنا يديله تجربه اى كانت انواع التجارب الانسان بيزعل من ربنا انه اداله التجربه دى لكن ربنا بيبقى عايز يجرب المؤمن وربنا يبقى عايز ابنه المؤمن يدخل من الباب الضيق فى الارض علشان ربنا يديله الابديه السعيده ف السماء ومن محبه ربنا للانسان نزل وتجسد واتصلب علشان الانسان وكل انواع العذبات بتاعت ربنا كانت علشان الانسان شوف ربنا عمل ايه علشان الانسان ياااااااااااااترى انت عملت ايه علشان ربنا ? ياريت نفكر ف السؤال ده ?وكل مايعمل يعمل للخير وصلوا من اجلى اختكم مريم بنت يسوع
بيسو

اسم الكنيسة التابع لها : كنيسه السيده العزراء بالاقصر
المدينة التابع لها : الاقصر

مُساهمةموضوع: رد: كل ما يعمل يعمل للخير   كل ما يعمل يعمل للخير Icon_minitimeالأربعاء يونيو 24, 2009 2:45 am

موضوع جيد جدااا
menagamal

menagamal

اسم الكنيسة التابع لها : الملاك ميخائيل
المدينة التابع لها : سوهاج

مُساهمةموضوع: رد: كل ما يعمل يعمل للخير   كل ما يعمل يعمل للخير Icon_minitimeالخميس يونيو 25, 2009 4:57 am

لتكن مشيئتك
لو مشينا على حسب المقولة دى اكيد هنستريح جامد
شكرا يا مريم على الكلام لجميل دة وربنا يباركك
Ðå®SÐëm!S

اسم الكنيسة التابع لها : كـنـيـسـة آلعــذـرآء مــريـمـ
المدينة التابع لها : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: كل ما يعمل يعمل للخير   كل ما يعمل يعمل للخير Icon_minitimeالخميس يوليو 02, 2009 11:15 am

موضوع جميل جدا يا مريم فعلا الانسان مننا لما يحتاج حاجه وربنا يديلو حاجه تانية يتزمر عليها ربنا يباركك آخوكـى هـآنـى

كل ما يعمل يعمل للخير
صفحة 1 من اصل 1